هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

بهشت در واقع یکی است و دارای مراتب و درجاتی است که به تناسب آن مرتبه و درجه، اسم خاص و معینی دارد.
پیوندها
۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۴۹

نسخه ای برای کودکان ترسو

l

--------------------------------------------------


نسخه ای برای کودکان ترسو

--------------------------------------------------

متن :
ترس، واکنشی غریزی و هیجانی است و زمانی ایجاد می شود که فرداحساس نا امنی کند این واکنش کاملا" طبیعی است و از ابتدای تولد در کودک مشاهده می شود. ترس از صدای بلند، از افراد بیگانه، از تاریکی، از تنهایی و همچنین ترس از حیوانات یا موجودات خیالی معمولا در کودکان دیده می شود. این گونه ترس ها در برخی سنین تشدید می شود؛ برای مثال ترس از موجودات خیالی در 8-7 سالگی به اوج خود می رسد.
 منبع سایت میگنا

پیشنهادهای رفتاری برای بچه های ترسو
در ادامه راهکارهایی برای برخورد مناسب با ترس کودکان ارائه می شود:
۱ - برای فرزند خود الگوی مناسبی باشید:
کودکان آنچه را که می بینند و می شنوند در ذهن و حافظه خود ضبط و ثبت می کنند و در موقعیت مشابه به عنوان الگو از آن استفاده می کنند. به همین دلیل اگر خودتان از چیزی ترسیدید، سعی کنید خود را کنترل کنید. توجه داشته باشید او از رفتار شما الگو برداری می کند.

۲ - در باره ترس کودک صحبت کنید:
اجازه دهید کودک درباره ترس هایش با شما صحبت کند برای مثال اگر کودک شما از موجودات خیالی می ترسد از او بخواهید علت ترس خود را توضیح دهد ،به او اطمینان دهید چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. هرگز کودک را به خاطر ترسش مسخره نکنید .

۳ - کودک را گام به گام با ترسش روبه رو کنید:
هیچ گاه کودک را به یکباره با چیزی که از آن می ترسد روبه رو نکنید. مثلا اگر کودک از تاریکی می ترسد او را در اتاق تاریک قرار ندهید زیرا این کار باعث تشدید ترس وی می شود. برای این منظور کودک را کم کم با موقعیتی که از آن می ترسد روبه رو کنید؛ مثلا همراه با او وارد اتاقی شوید که چراغ های آن روشن است در اتاق با یکدیگر راه بروید و به اشیای پیرامون خود نگاه کنید . کم کم نور اتاق را کم کنید و در نهایت با کمک چراغ قوه یا شمع روشن ، این کار را انجام دهید. سایه های شبح مانندی را که کودک از آن می ترسد انتخاب کنید بعد آن را با کمک نور چراغ قوه و یا شمع ،روشن کنید تا کودک ببیند آن چه که از آن می ترسد واقعا چیست.

۴ - فیلم و یا کتاب های ترسناک را در دسترس فرزندتان قرار ندهید:
دقت کنید دیدن فیلم یا کارتون های ترسناک باعث افزایش ترس و نگرانی فرزندتان می شود. کودکان معمولا در هنگام تنهایی و ترس آنچه را که در فیلم یا کتاب دیده یا شنیده اند به یاد می آورند و بیشتر از آن موقعیت می ترسند.
۵ - کودکتان را تشویق کنید: 
هرزمان فرزندتان رفتاری شجاعانه،ولو کوچک، انجام داد او را تشویق کنید. زمانی که بر ترسش غلبه کرد از او تعریف و تمجید کنید و به او بگویید که به او افتخار می کنید و برای او جایزه بگیرید. اگر با به کاربردن این روش ها ترس کودک شما کاهش نیافت حتما او را به نزد روانشناس کودک ببرید.

با کودک بی حوصله چه کنیم؟
در رابطه با کم حوصله بودن فرزندتان نیز هرگز سعی نکنید او را همیشه سرگرم کنید. فرزند شما باید یاد بگیرد به تنهایی بازی کند و سرگرم باشد. البته از او بپرسید وقتی حوصله اش کم می شود دوست دارد چه کارهایی انجام بدهد، فهرستی از این کارها را تهیه کنید تا هر گاه احساس کرد کم حوصله است به این فهرست مراجعه کند .
 کودک را به آموزش مهارت های جدید تشویق کنید. آموزش هایی همچون فعالیت های ورزشی ، یادگیری بازی ها و سرگرمی های جدید. در برنامه های روزانه فرزندتان فعالیت هایی را که باعث شادی و نشاط او می شود در نظر بگیرید برای مثال اگر کودک شما به شیرینی و یا غذای خاصی علاقه دارد از او در پختن آن کمک بگیرید. تعداد ساعات تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای را کاهش دهید زیرا این فعالیت ها خلاقیت کودک شما را کاهش می دهد و نمی تواند در موقعیت های دیگر خود را سرگرم کند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی