هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

بهشت در واقع یکی است و دارای مراتب و درجاتی است که به تناسب آن مرتبه و درجه، اسم خاص و معینی دارد.
پیوندها
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۸

پنچ زبان عشق کودکان

هر کودکی باید از عشق عمیق و بی قید و شرط برخوردار باشد آیا می‌دانید چگونه آن را ابراز کنید؟ کودکان شدیداً نیاز دارند که بدانند شما چقدر دوستشان دارید. اما اگر شما "زبان عشق" خاص آنها را ندانید، ممکن است نتوانید عشق‌تان را به آنها نشان بدهید. اگر زبان عشق شما با زبان عشق فرزندتان فرق دارد، بهتر است هر چه سریع‌تر زبان او را یاد بگیرید و گرنه قادر نخواهید بود عمیق‌ترین نیازهای عاطفی او را برطرف کنید. شما می‌توانید صحبت به زبان عشق فرزندتان را یاد بگیرید و به طرزی زیبا و رسا به این زبان صحبت کنید. مطالب ذیل بخشی از کتاب پنج زبان عشق کودکان می باشد. کتاب پنج زبان عشق کودکان تالیف دکتر گری چاپمن و راس کمپل با ترجمه سیمین موحد و از نشر ویدا می باشد.

همانطور که بیان شد برای اینکه کودک ما، عشقمان را احساس کند، ما باید صحبت کردن به زبان عشق خاص او را بیاموزیم. هر کودکی راه بخصوصی برای دریافت عشق دارد. اساساً پنج راه هست که کودکان و در واقع همه مردم عشق عاطفی را می فهمند و به زبان آن صحبت می کنند: تماس فیزیکی، کلام تایید آمیز، وقت گذاشتن برای یکدیگر، هدیه دادن، و خدمت کردن به یکدیگر. 

 تماس فیزیکی

تماس فیزیکی آسانترین زبان عشق برای استفاده همیشگی و بی قید و شرط است. والدین همیشه این فرصت را دارند تا با نوازش کودکانشان پیام عشق خود را به آنان برسانند. نوزادانی که والدینشان آنها را در آغوش یگیرند و می بوسند و نوازش می کنند در آینده زندگی عاطفی سالم تری نسبت به نوزادانی خواهند داشت که مدت زمانی طولانی از تماس فیزیکی والدین محروم مانده اند.

کلام تایید آمیز

برخی از کودکان هنگامی که مورد تایید و تمجید واقع می شوند بیشترین محبت را احساس می کنند. والدینی که با دلسوزی تمام می خواهند فرزندانشان را راهنمایی کنند باید به دقت به علایق و استعدادهای فرزند خود توجه کرده و به طور شفاهی او را تشویق و هدایت کنند. از فعالیتهای آموزشی و تحصیلی گرفته تا آداب ساده معاشرت و نیز هنر پیچیده ارتباط شخصی با دیگران. والدین باید با کلام مثبت و راهنمایی فرزندان خود، مهر و محبت خویش را به آنها نشان دهند.

وقت گذاشتن برای یکدیگر

وقت گذاشتن برای یکدیگر یعنی توجه کامل و متمرکز. یعنی اینکه شما تمام توجهتان را روی کودک متمرکز کنید. بسیاری از کودکان خواهان توجه کامل والدینشان هستند. در واقع بسیاری از رفتارهای ناهنجار دوران کودکی با هدف وقت گذراندن بیشتر با پدر و مادر صورت می گیرند. اگر شما چند بچه دارید باید راهی پیدا کنید تا با هر یک از آنها تنها وقت بگذارید. 

هدیه دادن

دادن و گرفتن هدیه به عنوان راهی برای ابراز عشق، یک پدیده جهانی است. هدیه واقعی پاداش خدمات ارائه شده نیست، بلکه ابراز عشق به آن شخص است و به صورت آزادانه و داوطلبانه اعطا می شود. مخزن عشق این کودکان باید مدام پر نگه داشته شود آنها بدون این امر نمی توانند بخوبی رشد کنند.

خدمت کردن به یکدیگر

روزی که شما فهمیدید به زودی بچه دار می شوید، در واقع برای خدمت تمام وقت و شبانه روزی ثبت نام کرده اید. از آنجا که کودکان به پدر و مادری احتیاج دارند که الگوی متعادلی را برای زندگی آنها ارائه کنند، وقت گذاشتن برای بهبود زندگی زناشویی تان یک بخش اساسی انجام وظایفتان به عنوان یک پدر یا مادر خوب است. خدمت کردن شما می تواند الگوی فرزندتان برای احساس مسئولیت و انجام خدمت شود. این امر به کودکان کمک می کند تا از خود محوری دست بردارند و به کمک دیگران بشتابند، و این هدف نهایی ما والدین است. ما باید به آنها کمک کنیم تا مهارتهای خودشان را پرورش دهند، علایق خودشان را دنبال کنند، و با استفاده از عطایایی که خداوند در وجود آنها به ودیعه نهاده، به عالیترین حد توانایی خود نایل شوند و از طریق خدمات خود بتوانند به دیگران عشق بورزند.منبع :http://pbsblog.blogfa.com/post/192


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی