هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

بهشت در واقع یکی است و دارای مراتب و درجاتی است که به تناسب آن مرتبه و درجه، اسم خاص و معینی دارد.
پیوندها
۲۷ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۲۸

ترسیم راه خوشبختی کودکان

توجه به نکاتی ساده که والدین به آنها خواهند آموخت ، باعث می شود که کودکان بدانند به صورت دائم در زندگی مسئول رسیدگی به وضعیت موجود را دارند و تنها در مقابله و پشت سر گذاشتن موانع است که آنها طعم خوشبختی را خواهد چشید . 

شادی پس از دستیابی به اهداف :

فرزندان باید بیاموزند که دست یافتن به تمام اهداف غیر ممکن است و اگر اینگونه فکر کنند هیچوقت طعم شادی را حس نخواهد کرد . 

بنابراین لازم است که در ابتدا اهداف خود را شناسایی کرده و بر اساس آنچه که برایشان ارزشمند است به جلو حرکت کنند . تغییر اهداف به معنای پذیرش و یادگیری برای مقابله با اضطراب ، سرخوردگی ، ناامیدی و حتی شکست است . 

راه خوشبختی :

کودکان باید مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرند و والدین باید به آنها حل کردن صحیح مشکلات و پشت سر گذاشتن موانع را بیاموزند تا آنها پس از چند بار شکست احساس سرخوردگی نکنند باید پس از هر بار شکست به گونه ای در مورد مسائل با آنها به گفت و گو نشست که باور کند در راه رسیدن به خواسته هایشان  نباید عجله داشته باشد .

قبول اشتباهات :

انجام هر کاری و دستیابی به مهارت نیاز به آزمون و خطا دارد . بنابراین پیش از هر چیز باید قبول اشتباهات را بپذیرند این مسئله نه تنها باعث می شود که اعتماد به نفس شان را حفظ کنند بلکه خواهد آموخت که از اشتباهات خود درس بگیرند و به تجارب منفی به عنوان یک آغاز توجه کنند .

پایداری :

پایدار بودن و پشت کار داشتن یک اصل مهم در رسیدن به پلکان موفقیت است . اگر فرزندان سرخوردگی ها را تحمل نکنند و فرمول پایدار زیستن را نیاموزند ، هرگز موفق زندگی نخواهند کرد . 

خود اتکایی :

ایستادن روی پا های خود و در دست گرفتن و کنترل امور در اصل یک یاد گیری خوب محسوب می شود . با خود اتکایی فرزندان در تصمیم گیری مقداری آزادانه تر عمل می کند در حالی که آزادی بدون نظم و انضباط آنان را از اهدافشان دور می کند . 

حداکثر توان :

بچه ها باید بیاموزند در هر سطح و موقعیتی قرار دارند از حداکثر توانشان استفاده کنند و انجام کار های اضافی و ممارست در حل مشکلات باعث می شود که بچه ها به داشته های خود اتکا کنند و در هر شرایطی قدم پیش بگذارند .

شبکه ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی