هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

بهشت در واقع یکی است و دارای مراتب و درجاتی است که به تناسب آن مرتبه و درجه، اسم خاص و معینی دارد.
پیوندها


حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) در اولین روز بهار و نخستین روز سال ۱۳۹۳، در اجتماع عظیم و پُر شور زائران و مجاوران رضوی علیه السلام با تبریک مجدد سال نو، ابعاد مختلف نقشه کلان راه کشور در سال جدید یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را تبیین کردند و با تشریح ماهیت، ظرفیت و الزامات تحقق مقاوم سازی اقتصاد و باید و نبایدهای عرصه بسیار مهم فرهنگ تأکید کردند: باید خود را آنچنان قوی کنیم که زورگویان و باجگیران جهانی، نتوانند حقی از این ملت را نادیده بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح حرف اصلی خود در سال جدید یعنی ضرورت قوی‌تر شدن ملت و کشور و افزایش اقتدار ملی به تلاش باجگیران و زورگویان جهانی برای تضییع حقوق ملتهای ضعیف استناد و خاطر نشان کردند: طبیعت جهانی که با افکار مادی اداره می شود زورگویی قدرتمندان نسبت به ضعیفان است پس باید قوی شویم وپیشرفت کنیم.

رهبر انقلاب در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به عنوان نقشه راه کلی سال ۹۳، به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت و امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردند و افزودند: مسیر پر افتخار «اقتدار ملی» با تمرکز مسئولان و مردم بر این شعار، با شتاب بیشتری پیموده خواهد شد.

ایشان در تشریح عناصر اصلی قدرت یک ملت، برخورداری از تسلیحات پیشرفته را لازم دانستند اما افزودند: اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اصلی اقتدار ملی است که با یاری خداوند در ۱۲ سال اخیر درباره علم و دانش پیشرفتهای درخشانی داشته ایم.

رهبر انقلاب اهتمام جدی درباره دو عنصر دیگر اقتدار ملی یعنی اقتصاد و فرهنگ را ضروری برشمردند و با تمرکز اولین بخش از سخنانشان بر مسئله اقتصاد افزودند: باید اقتصاد ایران را بگونه‌ای قوی کنیم که هیچ تکانه ای در جهان و هیچ کس در هیچ جای دنیا چه امریکا و چه غیر امریکا نتواند با یک تصمیم گیری و یک نشت و برخاست، بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است.

رهبر انقلاب با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی واستقبال روسای قوا و دیگر مسئولان از این سیاستها، به طرح سه سئوال مهم و پاسخ گویی به آنها پرداختند.

۱- خصوصیات سلبی و ایجابی اقتصاد مقاومتی چیست؟

۲- آیا این هدف تحقق پذیر است یا یک آرزو و خیال خام است؟

۳ـ اگر تحقق پذیر است الزامات آن چیست؟

ایشان در پاسخ به سئوال اول یعنی «ویژگی های اقتصاد مقاومتی» گفتند: اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور است که البته بسیاری از کشورهای دیگر نیز برای کاهش تاثیر پذیری خود از تکانه های اجتماعی و اقتصاد جهانی، متناسب با شرایط خاص خود، به آن روی آورده اند.

درون زا بودن و تکیه بر ظرفیتها و امکانات داخلی در عین برونگرایی و تعامل صحیح با اقتصاد دیگر کشورها، دومین ویژگی اقتصاد مقاومتی بود که رهبر انقلاب بیان کردند.

ایشان افزودند: متاسفانه برخی قلم ها و زبانها تلاش می کنند با طرح شبهاتی نظیر محدود و محصور شدن اقتصاد ایران، راه مقاوم سازی اقتصاد کشور و سعادت ملت را سد کنند در حالیکه اقتصاد مقاومتی با جامعه جهانی تعاملی صحیح خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان سومین ویژگی اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کردند این اقتصاد، اقتصاد دولتی نیست بلکه «مردم بنیاد» است. البته مسئولین موظفند با آماده سازی شرایط و هدایت و کمک، راه را برای حضور مردم و سرمایه های مردمی آماده کنند.

اقتصاد دانش بنیان در عین استفاده از تجربیات و مهارتهای فعالان صنعتی و کشاورزی، تعبیر دیگری بود که رهبر انقلاب برای افزایش درک عمومی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، مورد استفاده قرار دادند.

توجه به عدالت اقتصادی و اجتماعی در عین توجه به شاخصهای رایج اقتصادی جهان نظیر رشد ملی و تولید ناخالص ملی و موثر بودن اقتصاد مقاومتی در همه شرایط چه تحریم و چه غیر تحریم آخرین ویژگی هایی بود که رهبر انقلاب در پاسخ به سئوال اول یعنی خصوصیات سلبی و ایجابی اقتصاد مقاومتی بیان کردند.

سخنان ایشان در اجتماع عظیم زائران و مجاوران رضوی با پاسخگویی به یک سئوال خاص ادامه یافت: آیا اقتصاد مقاومتی یک توهم و خیال و آرزو نیست؟ ایشان قاطعانه و مستند به اطلاعات و واقعیات به این سئوال پاسخ منفی دادند.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: ظرفیتهای عظیم نیروی انسانی از جمله جمعیت جوان، ده میلیون دانش آموخته‌ی دانشگاهی، بیش از ۴ میلیون دانشجو و میلیونها نیروی ماهر و مجرب صنعتی و غیر صنعتی، در کنار منابع طبیعی فراوان و بسیار پر ارزش، موقعیت جغرافیایی کم نظیر و زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری، نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی حتماً قابل تحقق است.

ایشان افزودند: البته ممکن است کسی بگوید شرایط تحریم اجازه استفاده از این ظرفیتهای فوق العاده را نمی دهد اما مگر ما در همین شرایط در عرصه های علمی و دفاعی از جمله نانو، هسته ای، سلولهای بنیادی و صنایع دفاعی و موشکی به پیشرفتهای خیره کننده دست نیافتیم؟

رهبر انقلاب تاکید کردند: با توجه به این واقعیات اگر عزم خود را جزم کنیم، دست بدست یکدیگر دهیم و چشممان بدست دشمن نباشد که چه زمانی تحریم ها را برمی دارد یا برنمی دارد، در عرصه های دیگر از جمله اقتصاد نیز حتماً به اقتدار ملی دست می یابیم.

الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی سومین سئوالی بود که به علت اهمیت آن، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بخشی از سخنانشان در اولین روز سال جدید را به آن اختصاص دادند.

پاسخ ایشان در این زمینه بر چهار ضرورت متمرکز بود: ۱- حمایت همه جانیه مسئولان از تولید ملی به عنوان حلقه اساسی پیشرفت کشور ۲- اهمیت دادن صاحبان سرمایه و تولید گران به افزایش بهره وری و تولید ملی ۳- ترجیح صاحبان سرمایه به فعالیت در عرصه های تولیدی بجای حضور در عرصه های غیر تولیدی و ۴- پایبندی ملت به استفاده از تولیدات داخلی

ایشان در توضیح نکته چهارم افزودند: نمی گویم خرید جنس خارجی حرام است اما عرض می کنم مصرف کالاهای داخلی برای مقاوم سازی اقتصاد و پیشرفت کشور یک ضرورت مهم است و بر همه‌ی مسائل از جمله اشتغال و افزایش کیفیت تولیدات داخلی اثر مثبت می گذارد که البته وظیفه مسئولان و مدیران در این زمینه بیشتر از دیگران است.

رهبر انقلاب پس از جمع‌بندی این بخش از سخنانشان و تاکید بر همکاری و نقش آفرینی همه مردم و مسئولان در مقاوم سازی پایه های اقتصاد، به موضوع فرهنگ پرداختند و تأکید کردند: این موضوع حتی از اقتصاد هم مهمتر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح علت اهمیت فرهنگ، خاطر نشان کردند: فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی را برجامعه و کشور خوا هد داشت.

ایشان با استناد به تأثیر بی بدیل فرهنگ در نگاه مردم به مسائلی نظیر تولید داخلی، قانونگرایی و خانواده افزودند: همه رفتارهای روزمره، عادات و «نگاه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی» مردم از فرهنگ آنها الهام می گیرد، بنابراین باورهای فرهنگی به همه مسائل و عرصه های دیگر سایه می اندازد و مهمتر است.

رهبر انقلاب تمرکز دشمنان بر موضوع فرهنگ را ناشی از اهمیت فوق العاده این موضوع دانستند و تاکید کردند: مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر منفی تقصیرات، کم کاریها و بی‌برنامه‌گی‌های داخلی بر فرهنگ عمومی خاطرنشان کردند: همه مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیتهای دشمنان نیست اما نباید این فعالیتهای مخرب سی و پنج ساله دشمنان را انکار کرد یا نادیده گرفت.

ایشان «آزادی» را از شعارهای اساسی انقلاب و پایه های جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: حساسیت مسئولان درباره رخنه ها و انحرافات فرهنگی هیچ منافاتی با آزادی ندارد، چرا که آزادی به عنوان نعمت بزرگ الهی با ولنگاری، بی‌تفاوتی و رها سازی کاملا متفاوت است.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه آزادی بدون ضابطه معنی ندارد، به پایبندی شدید مدعیان غربی آزادی به خطوط قرمز خود اشاره و یاد آوری کردند: در اروپا کسی جرأت نمی کند درباره هولوکاست که واقعیت و چگونگی آن معلوم نیست، ابراز تردید کند، آن‌وقت از ما توقع دارند که خطوط قرمز انقلاب و اسلام را نادیده بگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی مسائل موجود افزودند: اگر کسی روح استقلال ملی را با تمسخر نشانه رود، وابستگی را تئوریزه کند، به مبانی اخلاقی و دینی جامعه اهانت کند، شعارهای اصلی انقلاب را مورد تعرض قرار دهد، زبان فارسی و خلقیات ملت را محقر جلوه دهد و ضمن ترویج اباحه گری، روح عزت ملی جوان ایرانی را نشانه رود، آیا باید در مقابل فعالیتهای مخرب او، بی اعتنا بود؟

ایشان با اشاره به تحمل ناپذیری غربی‌ها درباره مسائلی نظیر حجاب و تعصب کور آنان درباره مردم برخی کشورها افزودند: این ها نشانه هایی از تحمل پذیری غربی است که برخی ها ملت نجیب و با فرهنگ ایران را به آن ترغیب می کنند!

رهبر انقلاب خطاب به مسئولان دستگاههای فرهنگی و تبلیغاتی که مستقیم یا غیر مستقیم به دولت مربوط می شوند، تاکید کردند: از هوچی گری رسانه های بیگانه و یا رسانه هایی که زبان بیگانه را در کام دارند نهراسید و رفتار خود را با آنها تنظیم نکنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از تشریح وظایف و مسئولیتهای سنگین مسئولان دستگاههای فرهنگی افزودند: نکته مهمترِ حرف من در باب فرهنگ خطاب به جوانان مومن و انقلابی است که بصورت خود جوش و با اراده و ابتکار در سراسر کشور به فعالیتهای فرهنگی مشغولند و کارهای بسیار خوبی انجام داده اند.

ایشان به این جوانان تاکید کردند: عزیزان من کار را هر چه جدی تر ادامه دهید چراکه فعالیتهای فرهنگی شما از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور ایفا کرده است.

رهبر انقلاب خطاب به مراجع فرهنگی از جمله علما، اساتید، روشنفکران انقلابی و هنرمندان متعهد نیز یک توصیه مهم داشتند: نگاه نقادانه خود را نسبت به اوضاع فرهنگی حفظ کنید و با منطق محکم و بیان روشن و صریح، به مسئولان تذکر دهید.

ایشان البته تاکید کردند: در این زمینه باید از تهمت زنی، جنجال آفرینی و تکفیر کاملا خودداری کرد و مجموعه انقلابی کشور اعم از جوانان مومن و بزرگان و نخبگان، با منطق محکم و نگاه نقادانه، نقاط ضعف را برخ ما مسئولین بکشند که این همان عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه فرهنگ است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با شاره به نامگذاری سال ۹۲ به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» افزودند: در بحث حماسه سیاسی مردم آنچه را که انتظار می رفت خلق کردند و با دو حرکت بزرگ خود یکی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دیگری در راهپیمایی عظیم و سراسری ۲۲ بهمن، حماسه سیاسی را محقق ساختند.

رهبر انقلاب اسلامی دو حادثه‌ی بزرگ انتخابات یازدهم و راهپیمایی ۲۲ بهمن را رسانه هایی فراگیر و گویا در زمینه واقعیات کشور و ملت ایران در برابر هجمه‌ی رسانه های مغرض جهانی خواندند.

ایشان تاکید کردند: نکته‌ی مهم در مورد انتخابات در نظام اسلامی این است که از اول انقلاب تا امروز نصاب شرکت مردم در انتخابات مکرر، پایین نیامده و در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیز با حضور ۷۲ درصدی مردم، یک نصاب برجسته به ثبت رسید.

رهبر انقلاب افزودند: معنی حضور مستمر مردمی در صحنه، ثبت و نهادینه شدن مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است که باید قدر این نعمت را دانست اما متاسفانه برخی از جمله در انتخابات ۸۸ در مقابل این نعمت بزرگ ناسپاسی کردند.

ایشان سپس به حضور گسترده تر و پر شورتر مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن سال ۹۲ پرداختند و علت واقعی این حضور برجسته را سیاستهای جبهه استکبار در مواجهه با مردم ایران و لحن بی ادبانه و توهین آمیز آمریکاییها در برابر ملت خواندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در حالی که مذاکرات هسته ای در جریان بود سیاستمداران آمریکایی با لحنی بی ادبانه تلاش کردند تا نشان دهند مردم ایران از حرف و اصول خود صرف نظر کرده اند اما ملت با حساسیت و غیرت، انگیزه‌ی بیشتری برای حضور در صحنه پیدا کرد و نشان داد پای جمهوری اسلامی و پرچم برافراشته‌ی اسلام و نظام اسلامی با همه وجود ایستاده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان به ناکامی آمریکا در مناطق مختلف جهان از جمله فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان اشاره و خاطر نشان کردند: واقعیات جامعه جهانی براساس خواسته های امریکا به پیش نمی رود.

رهبر انقلاب افزودند: در کشور عزیز ایران نیز، سی و پنج سال خصومت دشمنان عنود ملت، به برکت حضور مردم به نتیجه مورد نظر آنها نرسیده است.

ایشان یاد آوری کردند: افراد موثر در دولت آمریکا صریحا گفتند تحریمها را تشدید کرده ایم تا مردم را علیه نظام اسلامی به خیابانها بکشانیم و انقلاب را ریشه کن کنیم، اما حضور پرشور و آگاهانه ملت آنان را بار دیگر ناکام گذاشت.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان افزودند: به توفیق الهی آینده‌ی روشن این سرزمین عزیز متعلق به جوانان میهن است و دشمن همچنان محکوم به شکست و ناکامی است.

قبل از این دیدار، آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی با اشاره به پایبندی ملت به مسیر پر افتخار استقلال و عزت ملی گفت: با همت مردم و مسئولان شعار سال جدید مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق می پذیرد.

نظرات  (۳)

درسال اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی با آرزوی ۱۲ ماه شناخت صحیح ۵۲ هفته معرفت آسمانی ۳۶۵ روز صداقت ۸۷۶۰ ساعت مهربانی ۵۲۵۰۰ دقیقه توکل به خدا ۳۱۰۵۰۰۰ ثانیه غرق در لذت بخش ترین عشق هستی…بر شمامبارک وفرخنده باد.
۰۳ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۳۷ جنبش مردمی معراج
باعرض سلام و عصر بخیر خدمت شما دوست گرامی
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه،جمعی از جوانان هموطنت تصمیم گرفتند بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد فرهنگی اقدام به تاسیس یک سایت نمایند.از شما تقاضا داریم ضمن قرار دادن لینک سایت ما بانام جنبش مردمی معراج و با آدرس www.jmeraj.irدروبلاگ خود و مراجعه به سایت ما و ثبت نام در آن ما را در این زمینه یاری نمایید.
با تشکر مدیر سایت
التماس دعای فرج
سلام عکس اقا مثل همیشه زیبا وجذاب ومبهوت کننده است .ممنون
موافقید باهم تبادل لینک داشته باشیم؟
منتظرحضورتون تووبلاگم هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی